måndag 22 december 2008

Konsten att döda en timme, eller kanske fem

Under en skrivarkurs jag var på en gång pratade jag med en av lärarna om mitt Nordkoreaintresse. "Det är väl inte så att du helt blir avstängd från världen under perioder, för att du är så inne i Nordkorea? I så fall är det ju ingenting du ska försöka dämpa." Som den sanna Nordkoreamissbrukare jag är förnekade jag naturligtvis problemet.

Men det existerar i allra högsta grad, och att ladda hem Curtis Melvins senaste version av North Korea Uncovered var för mig vad nattvardsvinet är för en nykter alkoholist. Ladda hem och titta på egen risk. Räkna med att vara tillbaka i verkligheten ungefär då Kalle Anka drar igång på julafton.

1 kommentar:

Anonym sa...

Personen som postade ett Youtubeklipp som du har embeddat i bloggen gjorde en längre film som spelades in på samma resa som "Friends of Kim gjordes". Den visar lite mer om vad som hände mellan KFA (genom Björnar och Alejandro) och ABC-journalisten. Du har nog sett den redan, men i alla fall så tycker jag du borde länka den här i bloggen.

http://video.google.com/videoplay?docid=-1923289236282359958&q=intitle%3A%22north+korean+junket%22&ei=n643SJycO4GKqAPbtJzwAw