lördag 3 maj 2008

Nordkorea med Kommunistiska Partiet på 1 maj

En del Nordkorea blev det på Kommunistiska Partiets 1 maj-demonstration, eller Röd Front som demonstrationen tydligen kallas. Förutom ett par mycket dåliga bilder på deras Nordkoreaflagga (som istället med fördel kan ses i det här blogginlägget av Fredrik Malm) fick jag ihop detta:















En av banderollernas budskap löd: "USA UT UR KOREA".



(Till vänster: det senaste numret av Svensk-Koreanska Föreningens medlemstidning Koreainformation. Till höger: ett flygblad med reklam för föreningens kommande resa till Folkrepubliken. "Upplev Korea".)








Men dagens riktiga glädje var ändå min inspelning av Christer Lundgrens tal, som vars ljudkvalitet blev över förväntan. Christer är, om det har undgått någon, Svensk-Koreanska Föreningens ordförande. Jag håller naturligtvis inte med om mycket av talet, men det torde väl inte komma som någon överraskning för någon. Ladda ner/lyssna på talet genom att klicka här (tack till Noa Resare för uppladdning!).

Eftersom jag fick höra av den flygbladsutdelande damen från Svensk-Koreanska Föreningen att kvällens framträdande av kören från "norra Korea" var inställt på grund av sjukdom så skippade jag kvällens planerade fest med Röd Front. Kören bestod f ö tydligen av den nordkoreanska ambassadpersonalens barn.

Uppdatering 3/5 em: min mycket trevliga läsare Noa Resare har varit vänlig nog att ladda upp Christer Lundgrens tal i smidigt format via sin hemsida. Klicka här för att lyssna eller ladda ner!

Pingat hos intressant.se. Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Noa Resare sa...

Ah, med ljudfilen kan jag hjälpa till.

http://resare.com/noa/1maj kan man lyssna direkt, eller ladda ner talet i mp3-format.

Koreabloggen sa...

Tusen tack!! Ok att jag länkar till din uppladdning i inlägget?

Noa Resare sa...

visst, inga problem / noa