tisdag 13 maj 2008

Tyska socialdemokrater på besök i Nordkorea

Enligt KCNA:
Pyongyang, May 12 (KCNA) -- Delegations and a delegate of different countries arrived in Pyongyang on Monday to attend the regular meeting of the International Association of Technical Survey and Classification Institution.
They are a delegation of the Register of Ukraine led by Director-General Sevriukov Volodymir, Director of the Polish Register of Shipping Jerzy Wyrzykowski, a delegation of the China Classification Society led by President Li Kejun and a delegation of the Vietnam Register led by Assistant General Director Nguyen Hoai Anh.
Earlier, a delegation of the Register of Cuba led by General Director Miguel Pineda Lopez came here.
Meanwhile, arriving here on May 12 were a German delegation of businessmen led by Chairman of the German Asia-Pacific Business Association Eckhard Rohkamm and Johannes Plug, member of the Federal Assembly from the Social-Democratic Party of Germany, and his party.
Visst är nyhetskällan i det här fallet inte världens mest trovärdiga, men det är sällan KCNA direkt ljuger, utan omsvep. Är de svenska Socialdemokraternas systerparti på delegationsbesök i Nordkorea?

Pingat hos intressant.se. Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är intressant, men när du kommer med politiska insinuationer så tappar du lite i kraft. "Är de svenska Socialdemokraternas systerparti på delegationsbesök i Nordkorea?" är en ointressant anmärkning från din sida, som mest visar på var dina politiska sympatier ligger.

Koreabloggen sa...

Tack för komplimangen, och jag förstår absolut din invändning, även om jag inte håller med. Du får helt enkelt lita på mitt ord när jag säger att jag troligen hade skrivit ungefär likadant om det hade varit ett parti i moderaternas eller centerpartiets international som hade åkt till Nordkorea.

Dessutom tycker jag generellt sett att kontakt med Nordkorea är bra. Jag vet inte tillräckligt mycket om de tyska sossarnas besök i Nordkorea för att uttala, men spontant kan jag tänka mig att det låter som en ganska bra idé att resa dit och etablera kontakter.

Koreabloggen sa...

För övrigt tror jag att jag om jag inte minns helt fel nu har skrivit vid åtminstone två tillfällen om centerpartiet och Nordkorea; en gång om centerpartiets deltagande i Världsungdomsfestivalen 1988 i Pyongyang och en gång om det faktum att Svensk-Koreanska Föreningens Stockholmsdistrikts ordförande 1978 var en centerpartistisk riksdagsman.


Alltså dubbelt så ofta om ett alliansparti som om socialdemokraterna :-)