Varför ge bistånd i form av mat, när Nordkorea är i desperat behov av ett par rejäla IT-konsulter? Titta på den nya, uppdaterade versionen av KCNA. Förut var hemsidan förvisso inte snygg, men den gjorde nästan vad den skulle (en sökfunktion hade jag dock inte tackat nej till).
Nu kan man inte ens bläddra mellan samma dags artiklar, utan man måste klicka sig tillbaka till startsidan för att kunna gå vidare till nästa artikel. Hallelujah tänker säkert kontoret i Japan, det är detta som är inne. Nytt typsnitt och allt. Synd bara att det som står nu inte bara är krångligt att läsa på grund av den erbarmligt dåliga engelskan - nu är det också omständigt att komma åt!
Tack så mycket. Verkligen.
Ursäkta drapan. Men detta har verkligen förstört min morgon.
torsdag 2 oktober 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Både Alejandro och Björnar är (var?) väl IT-konsulter, så det borde väl vara snabbt ordnat? :)
Skicka en kommentar